På årets Cannes Yachting Festival presenterar Saxdor Yachts mer än bara båtar: en helt ny vision för varumärket. Det finska varvet, som är Europas snabbast växande båtmärke som driver innovation och sätter nya teknikstandarder inom sektorn, ska presentera spännande projekt som lovar att förbättra Saxdor-upplevelsen.
Pressmeddelande:
I centrum för Saxdors deltagande på mässan i Cannes ligger deras engagemang för att leverera den mest intuitiva, digitalt stödda båtupplevelsen i sektorn. Företagets AI-drivna plattform och digitala showroom, utvecklade i samarbete med Younite och Cadentia Technologies, som först introducerades som ett pilotprojekt på Boot Düsseldorf tidigare i år rullas nu ut till Saxdor-återförsäljare över hela världen. Från och med september 2025 kommer dessa verktyg att finnas tillgängliga för utvalda modeller – 340 GTWA, 400 GTO, 400 GTC och 460 GTC. De kommer att ge både återförsäljare och kunder produktkunskap i realtid, uppslukande 3D-upplevelser och personliga introduktionsresor.
Saxdor AI fungerar som ett “produktgeni” dygnet runt och erbjuder djupgående teknisk insikt, interaktiv support och dynamiska konfigurationsverktyg för att förbättra köp-, ägar- och serviceupplevelsen. Genom att ge sitt globala nätverk med över 50 återförsäljare på 150 platser tillgång till denna app skapar Saxdor en ny standard för kundengagemang inom fritidsbåtsbranschen. I slutändan integrerad i MySaxdor-appen kommer den också att fungera som en komplett följeslagare, tillgänglig när som helst för att hjälpa användare under båtresan. Viktiga funktioner inkluderar AI-assisterade onboarding-upplevelser utformade för att hjälpa ägare att få ut det mesta av sin båt, och en direkt kommunikationskanal med Saxdor för personlig support och skräddarsydda rekommendationer.
Som en del av sitt uppdrag att omdefiniera båtupplevelsen bortom rodret presenterar Saxdor också sin första Lifestyle-kollektion, en linje kläder, accessoarer och heminredningsartiklar inspirerade av varumärkets dubbla identitet mellan kust och stad, komfort och stil.
Medan varumärket fortsätter att investera i digital innovation och livsstilsinnovation, förblir deras båtar kärnan i upplevelsen. På Cannes kommer tre av varumärkets mest framgångsrika modeller att visas – 340 GTWA , 400 GTC och 320 GTO – som alla återspeglar Saxdors uppdrag att göra högpresterande båtliv mer tillgängligt.